درختان سطح زمین شهرها را تا 12 درجه سانتی گراد خنک می کنند.

تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای از 293 شهر در اروپا نشان می دهد که درختان اثر خنک کنندگی زیادی دارند در حالی که سایر فضاهای سبز اینطوری محیطی دارند.

اثر خنک کنندگی درختان سطح شهرهای اروپا را در تابستان تا 12 درجه سانتی گراد در برخی مناطق کاهش می دهد. در مقابل، فضاهای سبز بدون درخت ناچیزی دارند، بر اساس مطالعه ای که زمینه کاشت درخت را برای کمک به شهرها برای سازگاری با گرمایش جهانی تقویت می کند.زوریخ در سوئیس و همکارانش از داده های سطح زمین جمع آوری شده توسط ماهواره ها برای مقایسه تفاوت بین ETH درشهرسراسر اروپا راتجزیه و تحلیل کردندمناطق پوشیده شده از درختان، فضای سبز شهری بدون درخت، مانند پارک ها، و بافت شهری مانند جاده ها و ساختمان ها استفاده می کنند.

شواب می گوید دمای سطح زمین که توسط ماهواره ها اندازه گیری می شود، با هوای یکسان نیست، که نزدیکتری با انسان دارد. او می گوید:«معمولا، اختلاف هوا بین مناطق پوشیده از درخت و مناطق بسیار کمتر از اختلاف سطح زمین است»این تیم دریافتند که مناطق پوشیده از درخت در شهرها سطح زمین بسیار پایین تری نسبت به مناطق اطراف دارند. تفاوت تا 12 بين درجه سانتیگراد در اروپای مرکزی و بین 0 تا 4 درجه سانتی گراد در جنوب اروپا بود

اثر خنک کننده درختان زمانی می شود که از سایه و تعرق ناشی می شود، یعنی که آب درون درخت به صورت آب از طریق برگ های آنها آزاد می شود. این فرآیند انرژی گرمایی را از محیط اطراف برای تبخیر می گیرد و محیط را کاهش می دهدشواب می گوید در آب و هوای گرمتر جنوب اروپا، خاک معمولا خشک تر می شود، بنابراین تأثیر خنک کننده ای از مناطق شمالی دارداین تیم همچنین دریافت می کند که سرمایش ایجاد شده توسط فضای سبز بدون درخت ناچیز است و در برخی از مناطق سبز بدون درخت حتى می تواند گرمتر از مناطق شهری اطراف باشدگرمای شدید یک مشکل رو به رشد برای شهرهای اروپا و جاهای دیگر با گرمتر شدن کره زمین است.

برای مطالعه بیشتر https://www-newscientist-com.translate.goog/article/2298675-trees-cool-the-land-surface-temperature-of-cities-by-up-to-12c/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=fa&_x_tr_pto=sc

دیدگاهتان را بنویسید