فراخوان جذب اعضای هیئت تحریریه

ژوپا یک مجله تخصصی، دارای روند داوری سریع(6 هفته)، دوسویه ناشناس و چند رشته­ای است که امکان انتشار مقالات در تمام زمینه­های مطالعات شهری، شهرسازی و مهندسی معماری از جمله؛ پلانگذاری شهری، مهندسی معماری، جغرافیای شهری، طراحی شهری، تحلیل فضایی، توسعه پایدار شهری، مدیریت شهری، اقتصاد شهری، جامعه شناسی شهری و سایر حوزه های مرتبط را فراهم می کند. این مجله از سال 1399 توسط موسسه طراحی، پلانگذاری و تحقیقات شهری افغانستان به صورت فصلنامه و به زبان دری منتشر می­شود. مقالات ارسالی به این مجله به‌صورت دوسویه ناشناس داوری می‌شوند و پس از داوری و موافقت هیئت تحریریه به چاپ خواهند رسید. مجله شهرسازی و مهندسی سالانه چهار شماره منتشر می شود.

وظایف هیئت تحریریه شامل چه چیزی است؟

اجرای یک مجله کار سختی است، اما همچنین سرگرم کننده و جذاب است، راهی عالی برای آشنایی با دانشمندان و متخصصین جدید در زمینه مطالعاتی مشترک، به روز ماندن با آخرین تحقیقات مرتبط و فرصتی فوق العاده برای کسب تجربه در فرآیندهای تحریریه دانشگاهی است. مسئولیت های اعضای هیئت تحریریه شامل موارد زیر است، اما محدود به موارد زیر نیست:

  • خواندن، داوری، ویرایش مقالات برای انتشار.
  • شرکت در جلسات (تقریباً چهار بار در سال).
  • مکاتبه با نویسندگان و داوران.
  • انتشار اخبار در مورد مجله.

اعضای هیئت تحریریه به طور متوسط 8 تا 12 ساعت در ماه را صرف این فعالیت­ها می­کنند. انتظار این است که شما متعهد شوید که حداقل برای دو سال عضو هیئت تحریریه باشید. ما قصد داریم تا آپریل 2023 اعضای جدیدی داشته باشیم.

اگر فکر می­کنید علاقه مند به فعالیت در هیئت تحریریه مجله شهرسازی و مهندسی هستید:

  • فرم پایین صفحه را پر کنید و کمی در مورد خودتان بگویید.
  • فرم را قبل از 20 فوریه 2023 به این ایمیل  ارسال کنید: PubJupa@gmail.com
  • هر سوالی در رابطه با موقعیت شغلی دارید می توانید به آدرس Jupa@journal.af ارسال کنید. اعضای هیئت تحریریه معمولاً وابسته به موسسه طراحی، پلانگذاری و تحقیقات شهری افغانستان هستند، علایق تحقیقاتی و/یا سابقه فعالیت در موسسات و مجلات علمی دارند. اعضای جدید هیئت تحریریه ممکن است در هر مرحله ای از حرفه دانشگاهی خود باشند: مثلاً ممکن است شما دکترای خود را تازه شروع کرده باشید یا اخیراً بازنشسته شده باشید. ما از درخواست‌های دانشمندان از رشته های مرتبط دانشگاهی استقبال می‌کنیم و آن دسته از دانشمندان و متخصصین علوم مرتبط که در دانشگاه حضور کمتری دارند، تشویق می‌کنیم که درخواست دهند. اعضای جدید هیئت تحریریه بر اساس معیارهای زیر انتخاب خواهند شد:

■  تخصص های موضوعی، دیدگاه های نظری و تخصص­ های مرتبط با امور مجله.

■  تجربه مدیریت مجلات و انتشارات مرتبط و همچنین تجربه مرتبط – برای مثال، سازماندهی گروه های مطالعه یا کارگاه های آموزشی.

■  وابستگی(های) نهادی.

فرم درخواست

نام و نام خانوادگی:

وابستگی سازمانی در صورت لزوم:

آدرس ایمیل:

بیانیه علاقه:

لطفاً در 250 تا 400 کلمه توضیح دهید که چرا علاقه دارید عضو هیئت تحریریه مجله شهرسازی و مهندسی باشید و چه مهارت‌ها و/یا تجربه‌هایی را دارید.

باعث خرسندی ما است تا درخواست شما را دریافت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید